Geis rozváží zboží stále, logistika musí fungovat

S čím se potýká logistika v době, kdy se snažíme snížit šíření koronavirové nákazy? Nouzový stav, který vyhlásila vláda 12. března, již změnil situaci s nedostatkem řidičů, což bylo závažné téma v předchozích měsících. Mnoho dopravců ztratilo zakázky, například přepravy pro automobilový průmysl, a stojí jim stovky kamionů, pro které nemají práci a logicky tím nemají práci ani pro řidiče.

Daniel Knaisl, jednatel, Geis CZ s.r.o.

V tomto máme výhodu, protože naše vnitrostátní systémové přepravy palet a kusového zboží fungují v podstatě bez omezení, ale je pravda, že došlo k poklesu objemů přepravovaného zboží. Mnoho obchodů a firem je uzavřených, takže do nich neproudí žádné zásilky. Ale obecně distribuční logistika musí fungovat, obzvláště v této době jsou naše služby důležité, protože pro mnoho firem, institucí, ale i soukromých osob jsme často jedinou možností, jak si zajistit materiál do výroby, zboží do prodejny nebo třeba náhradní díl do rozbitého stroje.

Pro nás to znamená přizpůsobovat provoz aktuální situaci, více komunikovat se zákazníky, snažit se mít předem informaci o tom, že příjemce skutečně zboží převezme a snižovat tak ekonomické ztráty z toho, že by se zboží vracelo zpět odesílateli. Zároveň se naši zaměstnanci řídí opatřením pro ochranu zdraví, které jsme vydali již 2.3. a jsou vybaveni ochrannými pomůckami. Zrušili jsme například osobní odběr zboží na našich pobočkách, řidiči nevyzvedávají a nedoručují zboží v případě, že člověk, se kterým komunikují, nemá roušku nebo její ekvivalent.

Logistické firmy obecně mají omezené možnosti, jak redukovat rizika přenosu viru formou nasazení home office pro většinu pracovníků, protože převážná část jejich aktivit probíhá na pobočkách a logistických pracovištích, skladech, kde se musí pohybovat celý pracovní tým od skladníků přes dispečery apod. To znamená, že ochrana lidí a dezinfekce pracovních prostor včetně dopravních prostředků je základem. To se týká například i skladové techniky, jakou jsou vysokozdvižné vozíky nebo zakladače, skenery a klávesnice počítačů, a to hlavně při střídání směn.

Podobná situace je v mezinárodní přepravě. Máme pravidelné linky do téměř všech evropských států. Musíme každodenně monitorovat situaci, přizpůsobovat pohyb zboží podle toho, které přechody jsou například uzavřené nebo je tam omezený provoz. To se týká i sledování situace v ostatních státech, uzavření některých regionů, zastavení průmyslu, který není nutný pro fungování státu v Itálii a Španělsku a tím nutnost vykomunikovat se zákazníky, aby měli prověřené příjemce.

Je to celá řada věcí, které nyní musíme dělat „navíc“, ale reagujeme a naše linky fungují stále, s tím že zákazníci musí počítat se zdržením zboží právě kvůli nepředvídatelným komplikacím na hranicích nebo přímo v regionech v zahraničí. Proto jsme také spustili na našem firemním webu stránku Covid-19, kde průběžně aktualizujeme pro naše zákazníky informace, tak aby vždy věděli, jaká omezení, popřípadě uvolnění omezení, jsou v platnosti. Chceme, aby se naši zákazníci na nás mohli spolehnout i ve vypjaté době.

You may also like...