Kniha na podporu týraných a opuštěných psů, příběh psa Gumpa, trhá rekordy
Pes, který naučil lidi žít – takový podtitul nese kniha, která slaví úspěch mezi desítkami tisíc čtenářů. Autor příběhu Filip Rožek prodejem titulu zvedá povědomí o problematice týraných zvířat napříč celou republikou. Na autogramiádu v brněnské Vaňkovce a pražských Arkádách dorazily stovky návštěvníků, aby koupí knihy přispěly na psí útulky a organizace.
Azyl Tylda, Srdeční záležitosti nebo Pro psí voči – to je pouze výčet organizací na ochranu opuštěných a týraných psů, na něž čtenáři koupí knihy o psím hrdinovi přispívají. Gump, kterého samotný autor příběhu Filip Rožek zachránil před krutým osudem, inspiruje lidi po celé zemi a již třetím dotiskem aspiruje na nejčastější knižní vánoční dárek tohoto roku v prodejní síti Knihy Dobrovský.
Charitativní projekt podpořily desítky českých celebrit a influencerů na sociálních sítích a rovněž ke kampani vznikla píseň Gump – Protože to nevzdám zpěvačky Olgy Lounové, kterou nazpívala mimo jiné společně s Martou Kubišovou, Richardem Krajčem, Davidem Krausem, kapelou Poetika či youtuberkou Annou Šulcovou. Videoklip režiséra F. A. Brabce, který má na Youtube už téměř 3 miliony zhlédnutí, inspiroval i další umělce k podpoře a rozvoji projektu. V jeho následující fázi tak vznikla např. audiokniha, ve které propůjčil Gumpovi hlas Ivan Trojan, a rovněž se připravuje celovečerní film, opět v režii F. A. Brabce. Natáčení započne v průběhu ledna.
Kromě výše zmíněných aktivit vznikl také merch a řada doplňků stravy pro psy, jehož koupí lidé přispívají částkou, která putuje na transparentní účet organizace Se psem mě baví svět. „Jsme opravdu rádi, že příběh Gumpa nezůstal pouze na papíře, ačkoliv právě tam je jeho role nejzásadnější. Jeho příběh doprovázený krásnými ilustracemi Weroniky Gray inspiroval desítky tisíc lidí. Jen z prodeje knihy v roce 2019 poputuje na dobré účely více než milion korun,“ říká marketingový ředitel Knihy Dobrovský Adam Pýcha. Titul slaví úspěch i na české Databázi knih, kde se těší hodnocení 96 %.
Kniha vyšla pod značkou Kontrast (Dobrovský s.r.o.).