Peugeot 308: Vážný adept na Auto roku 2022

Po představení automobilu DS 4 došlo nyní i na druhý nový vůz ze skupiny Stellantis, na Peugeot 308. Jeho prezentace se uskutečnila v Park Holiday Congress & Wellness centru v Praze – Benicích.

Nový Peugeot 308 přináší na první pohled intenzivně svůdný design potvrzující posun do vyšší kategorie. Z vozu vyzařuje dynamika a výrazná osobnost, díky celkové optimalizaci architektury se navíc zvětšila prostornost. Jak bylo z celé prezentace patrné, automobilka Peugeot se rozhodla navázat na úspěch vozu Peugeot 308 v segmentu kompaktních hatchbacků. Je to pochopitelné, vždyť se jedná o model, jehož všech generací se prodalo více než sedm milionů kusů a který získal dvaačtyřicet mezinárodních ocenění včetně titulu Car of The Year v roce 2014. V listopadu loňského roku byl nový Peugeot 308 nominován na jednoho ze sedmi finalistů ankety evropské Auto roku 2022, jejíž výsledky budou vyhlášeny v březnu.

Přitažlivý vzhled

Třistaosmička vsadila na nový stylistický směr už dříve naznačený u modernizovaných modelů 3008 a 5008. Upoutá netradičně zvolená maska opticky postupně přecházející v kapotu, kdy úzké světlomety jsou prodloužené o „kly“, stylisticky prvek známý od 508. Klíčovou novinkou je použití nového loga Peugeotu, jímž je retro stylizovaný lev, který se u vybraných verzí objevuje také na předních blatnících, jež mají zdůrazňovat prémiový charakter auta. Na prémiové kompakty má odkazovat také posunutí A-sloupků karoserie o 100 milimetrů dozadu. Změnily se rovněž rozměry, Peugeot 308 se v nové generaci výrazně natáhl, karoserie je delší o 110 mm než u předchůdce, rozvor se prodloužil o 55 mm, zato se karoserie se o 16 mm snížila, čímž došlo ke zlepšení aerodynamiky, kdy součinitel aerodynamického odporu činí 0,28.

Motorizace

Motorová nabídka zahrnuje jak benzínové provedení, tak dieselové a plug-in-hybridní. Benzinový tříválec 1.2 PureTech je dostupný ve dvou výkonových verzích, 110 a 130 koní. Turbodiesel je v nabídce jediný, 1.5 BlueHDi se 130 koňmi. Plug-in hybridy jsou dva, oba se zážehovým čtyřválcem v podobě 1.6 PureTech. V příštím roce tuto nabídku doplní i čistě elektrické provedení Peugeot e-308, jež dostane baterie s kapacitou 54 kWh pro zajištění normovaného dojezdu okolo čtyř set kilometrů. Ve stejném roce dorazí také mild-hybridy aktuálně vyvíjené na bázi tříválce 1.2 PureTech. I po roce 2023 zůstane v nabídce vznětový motor, který hraje z obchodního hlediska stěžejní roli.

Cenová dostupnost

Základní provedení vozu s tříválcem 1,2 s výkonem 110 koní se aktuálně nabízí za 490.000 Kč. Kdo chce silnější verzi téhož agregátu se 130 koňskými silami, ten si musí připlatit 30.000 Kč. Tento agregát nabízí mimo šestistupňové manuální převodovky rovněž osmistupňový automat EAT8 nejnovější generace vyvinutý ve spolupráci s japonskou firmou Aisin, s nímž ho automobil vyjde na 575.000 Kč. Nejlevnější plug-in hybridní verze, jež čistě na elektřinu ujede šedesát kilometrů, přijde na 785.000 Kč. Cena vozu s dieselovým motorem začíná na 560.000 Kč. Za příplatek nebo ve vyšších stupních výbavy můžou zákazníci ve voze mít třeba také vyhřívaný volant, vyhřívané čelní sklo, kamery sledující okolí auta v úhlu 360 stupňů, parkovací kameru s ostřikovačem nebo Matrix LED světla.

Pocity z jízdy

Po důkladné prezentaci a instruktáži jsme měli půlhodiny na osobní seznámení s novou třistaosmičkou. Vybral jsem si plug-in hybridní verzi s automatem a musím přiznat, že na mne toto provedení udělalo vskutku dobrý dojem. Pohodlný podvozek, který je velmi dobrým mixem mezi sportovním a komfortním projevem, parádní řazení automatu a skvěle vypadající interiér s povedenou novou generací infotainmentu s doplňující dotykovou lištou, malým volantem a obsáhlou základní výbavou. Právě dotyková lišta umožňující personalizovat jednotlivé funkce podle vlastních potřeb mne zaujala – pět dotykových tlačítek umožní mít nastavenou teplotu klimatizace, přímý vstup do navigace či rádia.

Nebude dlouho trvat a budeme mít v redakci k dispozici třistaosmičku na týdenní testování, pak se také vrátíme k jednotlivým částem podrobněji.

Text a foto: Bohumil Brejžek

You may also like...