Peugeot e-Partner s elektrickým pohonem

Značka Peugeot se stává jedním z prvních výrobců, kteří v Evropě nabízejí kompletní řadu elektrických užitkových vozidel, a potvrzuje tak svou ofenzívu v této oblasti. Vozy Peugeot e-Expert (International Van of The Year 2021) a Peugeot e-Boxer doplnil nyní nový Peugeot e-Partner.

Peugeot Partner, jehož jednotlivé generace se setkaly s obchodním úspěchem a získaly řadu ocenění včetně titulu International Van of the Year 2019, byl od svého uvedení na trh v roce 1996 vyroben ve dvou milionech kusů a prodává se ve více než sto zemích světa. Nová generace Partneru přišla na trh v roce 2018 a okamžitě zaujala místo v čele svého segmentu na evropském trhu. Nyní je k dispozici se 100% elektrickým pohonem.

Trh prochází evolucí

Trh segmentu malých dodávek (F1) představoval v Evropě v roce 2019 více než 613 000 vozidel. Peugeot Partner je v tomto segmentu lídrem, přičemž jeho tržní podíl od jeho uvedení na trh stabilně roste.

Vzhledem k tomu, že téměř 80 procent řidičů užitkových vozidel najede v průměru méně než 200 kilometrů denně, je elektrická verze Peugeot Partner jasnou volbou. Dalším faktorem je i stále omezenější přístup do center měst, z nichž některá umožňují vjezd pouze 100% elektrickým vozům. Všechny přednosti vozu Peugeot Partner byly u elektrické verze zachovány, bez jakýchkoliv kompromisů. Peugeot e-Partner je tak schopen uspokojit potřeby všech uživatelů a všech typů zákazníků.

Cílem značky Peugeot je nabídnout u vozu s elektrickým motorem ekvivalentní provozní náklady jako u verze s klasickým spalovacím motorem. Pořizovací cena elektromobilu je sice vyšší, je však třeba vzít v úvahu všechny faktory, jako je lepší zůstatková hodnota při dalším prodeji na trhu ojetých vozů, nižší náklady na energii (až o 70 procent než u vozu se spalovacím motorem) i nižší náklady na údržbu. Nezanedbatelné jsou i různé finanční pobídky ve formě ekologických bonusů, prémií, registračních poplatků, podpor pro firmy, pojistných a daňových odpočtů.

Potěšení z jízdy a praktičnost 

V Peugeotu e-Partner se spojují kompaktní vnější rozměry s maximální nosností. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění také zvyšuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti je řízení stejně příjemné jako u verzí se spalovacím motorem. Komfort odpružení je zaručen, použité specifické tlumiče a pružiny zajišťují nejlepší výkon při prázdném i naloženém voze.

Řidič Peugeotu e-Partner ocení přednosti vozu ve všech situacích. Díky speciálně kalibrovanému systému posilovače řízení je totiž ovládání vozu snadnější. Průměr otáčení 10,8 metru (stopový průměr u standardní verze) usnadňuje používání vozu ve městě a výška nepřesahující 190 centimetrů zaručuje vjezd do většiny podzemních a výškově omezených parkovišť. Ve městě se při jízdě vpřed i vzad do rychlosti 30 km/h ozývá pro větší bezpečnost chodců varovný zvukový signál.

Jízdní komfort

Na úrovni místa řidiče došlo k přepracování středové konzoly, do které jsou nyní zabudovány dokonale integrovaný a ergonomický ovladač převodovky „e-Toggle“ umožňující přístup k funkcím Park / Reverse / Neutral / Drive a Brake, přepínač mezi třemi jízdními režimy a odkládací přihrádka v horní části se systémem indukčního nabíjení pro telefony.

Nový Peugeot e-Partner nabízí tři režimy jízdy, které lze přepínačem měnit: Eco pro maximální dojezd a klidné řízení, Normal, jež je  ideální pro každodenní provoz a Power optimalizující výkon při přepravě těžkých nákladů. K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění. Mírný, odpovídající používání vozu se spalovacím motorem, a vyšší pro silnější brzdění při uvolnění pedálu akcelerace a lepší dojezd. Všechny verze jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou, což je u tohoto modelu novinkou. Díky tomuto řešení vzniká prostor na podlaze a současně se zvyšuje komfort a bezpečnost při každodenním používání.

Evoluce kokpitu

Peugeot i-Cockpit® prošel technologickým vývojem. Nabízí dva nové přístrojové panely, které řidiči poskytují veškeré informace potřebné ke správnému ovládání elektromobilu. Za příplatek lze používat 100% digitální přístroj, který se v segmentu elektrických dodávek objevuje poprvé, s 10palcovým digitálním displejem s vysokým rozlišením. Zobrazení informací využívající nejnovější vývoj grafického designu značky Peugeot je plně konfigurovatelné a přizpůsobitelné.

Přístrojový panel nabízí několik režimů zobrazení, které jsou přístupné pomocí ovladače na volantu, což řidiči umožňuje uzpůsobit si svůj Peugeot i-Cockpit® podle vlastního přání. Může například dát větší prostor pro zobrazení navigace, řízení elektrických toků nebo asistenčních systémů.

Úložné prostory s kapacitou až 113 litrů byly navržené pro všestranné využití profesionálními řidiči. Jsou dobře přístupné a důmyslně rozmístěné po celé kabině: odkládací schránka spolujezdce, úložný prostor nad hlavou řidiče a spolujezdce a přihrádka spolujezdce v horní části palubní desky v místě, které se uvolnilo díky použití airbagu typu „bag in roof“. Tato schránka může být chlazená, nebo ji lze použít například k uložení notebooku s displejem 15“. Notebook je možné otvorem pro kabel také přímo v přihrádce nabíjet.

Chytré telefony jsou neoddělitelnou součástí každodenního života a totéž platí i ve voze nový Peugeot e-Partner. Informace z telefonu se přenášejí na centrální displej ve voze díky systému MirrorScreen kompatibilním s protokoly připojení Apple CarPlay™ a Android Auto™.

Nový Peugeot e-Partner bude uveden na evropský trh v druhé polovině letošního roku, vyrábět se bude ve španělském Vigu.

Bohumil Brejžek
Foto: Peugeot

You may also like...