Zájem o sdílení aut roste o desítky procent, sdílet auta začaly i firmy

Zájem o pronájem aut začal po počátečním propadu způsobeným koronavirovou epidemií opět růst. Proti březnu, kdy byl zavedený nouzový stav, je poptávka po autech u mezinárodní carscharingové firmy Anytime vyšší řádově o desítky procent. Návrat ke stavu před epidemií očekává během května.

Koronavirová krize znamenala na začátku výrazné snížení zájmu o carsharing. Zatímco ale MHD zaznamenala po nařízení karantény propad až o 90 procent, sdílení aut pokleslo o 42 procent. Současně téměř vymizely cesty mimo Prahu. Ukázalo se, že v době zvýšeného nebezpečí šíření infekční nemoci je přeci jen bezpečnější jet autem než hromadnou dopravou. Zájem o individuální dopravu jako bezpečný způsob dopravy tak postupně roste.

Přibližně od Velikonoc se začal počet pronájmů každý týden navyšovat a téměř normální stav očekáváme v průběhu května. Současně v posledních 14 dnech vidíme již téměř normální podíl jízd mimo Prahu,“ říká ředitel Anytime v ČR Milan Beutl.

Sdílet auta začaly i firmy

Anytime v rámci opatření proti šíření koronaviru zavedla pravidelnou dezinfekci vozů několikrát týdně. A jako zatím jediná na trhu dává do každého auta dezinfekci v malé lahvičce pro osobní použití.

V souvislosti s dopady koronavirové epidemie se Anytime začala orientovat i na firemní zákazníky, u kterých zaznamenala rostoucí poptávku. Firmy začaly odkládat koupi nových vozů, podobně jako při předchozí krizi v roce 2009, a právě carsharing je zajímavou alternativou k dlouhodobějšímu pořízení vozu například na operativní leasing.

Již minulý týden jsme spustili produkt Anytime Business cílící na malé a střední firmy, odezva předčila naše očekávání, první desítky zájemců se ozvali hned v prvních dnech po zveřejnění nabídky,“ říká Milan Beutl.

Carsharingová služba Anytime v současnosti provozuje v Praze 200 vozů Toyota Yaris Hybrid vybavených automatickou převodovkou a parkovací kamerou. „Tato kombinace výbavy se nám do města osvědčila. Zákazníci oceňují i šetrnost hybridů k životnímu prostředí, která přitom není vykoupena vyblokováním parkovacích míst pro dobíjecí stanice, jako je to u elektromobilů,“ doplňuje Beutl.

 

Do konce roku chce Anytime zvýšit počet provozovaných aut v Praze ze současných 200 na 500. Vedle osvědčeného modelu Toyota Yaris Hybrid do flotily přibudou vozy vyšší třídy pro jízdy mimo město s rozšířenou výbavou, například parkovacím asistentem nebo adaptivním tempomatem.

You may also like...